Jorin en Sylvia's Big Trip

Panda's, Tai-Chi en the Big Buddha!

Sinds ons vertrek waren we niet meer zo vroeg opgestaan: om 7 uur ging de wekker. Jaaaa Pandatijd!!! Na Jorin het bed uit te hebben geknuppeld gingen we richting het pandapark. Voor het eerst dat we iets georganiseerd hebben gedaan, omdat volgens het boek het niet te doen was om met het openbaar vervoer te gaan. De panda's waren echt superschattig!Gezellige vetzakken die een beetje met elkaar aan het knokken waren,bamboezaten te bikken eneen aantal sliepen erin bomen. Zag er grappig uit, zo'n doorgebogen tak, waar dan zo'n grote beer op ligt!We hebben ook panda's van een maand en 4 maanden oud gezien, die waren helemaal leuk, maar daar mocht je geen foto's van maken. Wel wouden ze je voor het luttele bedrag van 100 euro zelf fotograferen met een babypanda... Toen we weggingen was het opeens superdruk in het park. Allemaal missen uit diverse landen kwamen in het park op bezoek, ook Miss Holland trouwens. Even laterwerd er een microfoon onder mijn neus gedrukt voor een interview. Het was kennelijk een big deal dat die missen er waren. Zo van: 'Ben je niet dolgelukkig dat net vandaag zij hier zijn en jij dacht dat er alleen maar wat panda's zouden zijn, wat een mazzel voor jullie!' Uhu.... Een hosteltippy zei 's avonds dat ze me op tv had gezien. Humor! De volgende dag naar de Big Buddha. En of ie Big was! Ook zeer gaaf om te zien. Maar hetgeen waar China en dan vooral de Chinezen echt punten bij ons mee hebben terugverdiend is wel People's Park, hier in Chengdu! Hier komen allemaal mensen bij elkaar om in groepjes te dansen, tai-chi-en, zingen, badmintonnen, schaken, theedrinken en weet ik nog wat meer. Zo'n leuke sfeer hangt er daar! Dat is het Chinadat ik wou zien!We kwamen gisteren met een Chinees in gesprek die, voor de verandering, Engels sprak en hij vertelde dat men hier geen centrale verwarming heeft in deze stad en dat daarom iedereen hierbij elkaar komt in plaats van thuis in de kou te zitten. Vanmorgen vroeg ben ik er in mijn eentje naartoe gegaan. Ik kwam aangelopen en kreeg meteen van een ouwe Chinees een badmintonracket in de handen gedrukt. Dus heb ik nog een tijdje staan badmintonnen. Oh en het eten is hier zo verschrikkelijk lekker! In heel China trouwens. Ze hebben hier alleen verschrikkelijk scherpe kruiden, waar we ons maar niet aan gewaagd hebben. Op zich kan ik steeds beter tegen scherp eten. Maar Sichuan-kruiden schijnen vroeger door tandartsen te zijn gebruikt als verdovingsmiddel en hebben de nasmaak van gootsteenontstopper... Andere keer maar!

Surprised

Reacties

Reacties

Jolanda

Lieve Jorin en Sylvia,jullie hebben weer geweldige dagen gehad.Ik wens jullie een goede treinreis naar Tibet,en hoop dat toilet iets beter is ,want tot nu toe wordt 't steeds slechter volgens mij,naar mate de reis vordert.
Kus en knuffel van Jolanda.

Natalie

En waar zijn de foto's van die schattige panda's en de Big Buddha? Wens jullie ook een goede reis naar het Tibetaanse, hou er rekening mee genoeg water drinkt op die hoogte!

Dikke kus!

Annet

Inderdaad! FOTO'S, FOTO'S, FOTO'S!!!!

Marcel( beilen)

Heey,

weer een mooi verhaal hoor! En ook ik kijk uit naar de foto"s!

Mis(s) Holland?!

Zo te horen mist onze eigen Miss Holland ons voor geen meter?!

Melanie

superrrrrrrr

have fun

xxxx

Jan

Ik was al een beetje vooruit gereisd, had al foto,s van die boeddha gezien, stuitte daarbij op een reisverslag van een paar andere Nederlanders. Ook erg gaaf om te lezen.
Ik vindt het er daar lekker knus uit zien, leuk klein hotelletje, ademt intieme sfeer uit.
Youtube was in Turkye ook niet te openen, dat hebben ze denk bewust niet toegelaten. Het zou zo maar kunnen dat het in Tibet allemaal nog veel moeilijker ligt, tijdens de laatste schermutselingen was T via internet niet te bereiken, ik weet niet hoe het nu ligt.
Nou luitjes, blijf genieten.
En eh, Syl. het is wel klote, maar heb het weekend net de bamboe bij de grond afgesnoeid , dus niet meenemen zo,n dier.
In gedachte steeds dicht bij jullie. (nu voluit)

JOLANDA

Lang zal je leven,HIEP HIEP HOERA,gefeliciteerd Jorin,en jij ook van harte Sylvia.Je verjaardag vieren in Tibet is wel heel bijzonder,voor hier is 't wel een beetje stil,zou graag even bij je langs komen,maar ja,wordt een beetje moeilijk.Wij drinken er vanavond 1 of 2 op jou,PROOST!Dikke kus Jolanda.

jan

Gefeliciteerd, Jorin. En Jij ook Syl. heb een extra uitgebreid ontbijtje gemaakt met alles er op en er aan.
Shit, zit me opeens te bedenken dat het al 7 uur later is daar. Nou dan dan komen julle maar niet, eten we alles zelf maar op.
Wordt wel een chinees feestje bij jullie zeker, Lusten die Monniken wel een biertje?
Nou wij nemen er hier een paar op je hoor.

Jalisa & Teymur

Jorin, van harte gefeliciteerd en Sylvia natuurlijk ook!
Het is wel stil zo'n verjaardag zonder jullie! We hopen dat jullie fijne dagen hebben.. alleen de reis die jullie maken is natuurlijk al een heel groot cadeau, en zeker nu jullie in Tibet zijn!
Jammer dat we niet even kunnen bellen.. hihi
Nou fijne tijd en als je iets weet.. je kunt je verlanglijstje alvast doorgeven.

We denken aan jullie!!!!
Liefs en dikke knuffel,
Teymur en Jalisa

Oma, Hetty

Hallo Jorin en Sylvia,

Van harte Gefeliciteerd en maak er met jullie tweetjes een gezellige dag van. Oma geniet steeds weer van jullie berichtjes, Zowel de vieze en de leuke. Zo komen jullie van alles tegen, wat zijn er dan veel verschillen op de wereld he?
Hier gaat alles goed!

Lieve schatten geniet van elkaar en van al de dingen die jullie nog gaan doen. Jullie wens gaat in vervulling.
Tibet, zie het als een verjaardagskadoo.
Jorin en Sylvia waar jullie ook gaan en waar je ook bent, er is altijd een oma die aan jullie denkt.
Dikke Kus xxxxxx Oma Hetty

Gerard en Yvonne

Hallo Jorin en Sylvia van harte gefeliciteerd met Jorin zijn verjaardag.Leukhoor jullie reisverslag,dit is altijd iets waar je op terug kunt kijken.volgen jullie,geniet er lekker van groetjes

Sylvia

He Jan, je gelooft het niet maar had dat igsdbj geraden! Werd midden in de nacht wakker: "Jorin Jorin, ik weet wat het betekent!" Maar nu geloof je me zeker niet meer he, haha! X

Annemiek

WAT IS HET DAN?

Sylvia

@Annemiekje: Elders op deze site! Beetje opletten he... :-D

jan

Natuurlijk geloof ik je Syl. die nacht lag ik ook wakker en aan jullie te denken, toen heb ik het je ingefluisterd.
Je hebt het dus toch wel gehoord, of geloof je mij nu ook niet? Thelepatie? vast.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!