Jorin en Sylvia's Big Trip

St.Petersburg rules!

De laatste dag St.Petersburg loopt alweer op zijn eind! Wat een geweldige stad is dit! Bij mij is Parijs van de 2e plaats af voor St.Petersburg! Alles is hier mooi, op het volk na dan: overal prachtige gebouwen waar je ook maar kijkt, schoon, leuke hippe tentjes waar je kan eten, borrelen en dansen en waarschijnlijk kun je er ook supergoed shoppen, te zien aan de grote winkelcentra die we voorbij zijn gelopen. (helaas ik niet, K-zak is nog steeds te zwaar) Alleen deZara is al zo groot als de Bijenkorf inAmsterdam.Alles ligt dus behoorlijkver uit elkaar, maar de Russischedameslopen hier gemakkelijk kilometers ver opstiletto's, die ik alleen op een verjaardagsfeestje aan zou trekken (nadat ik mezelf van te vorenbij de gastvrouwervan zou hebben verzekerd dat er geen statafels zouden zijn). Dus ik voel me nogal lomp hier op mijn bergschoenen en veel te grote (maar ooo zo warme) jas. Ik loop er een beetje bij als 'het eenzame duivenvrouwtje', (nou ja, niet zo eenzaam) maar ja, we zijn aan het backpacken en het hoort erbij, dus spiegels worden tegenwoordig genegeerd.

Surprised
Gisterenmiddag kregen we pas laat een 'tweepersoonskamer'. Ja tussen aanhalingstekens, want het was eigenlijk een kamer met 6 stapelbedden, maar we mochten er met zijn tweetjes liggen. De andere mensen kregen ze kennelijk niet van de enige tweepersoonskamer af en beloofd is beloofd. Het Applehostel, kunnen we dus ook aanraden. Verder dus weer kilometers gesjouwd vandaag. We zijn dit keer IN de kerk met de mooie torentjes geweest, zie foto's. Helaas kon je niet naar boven. Heel mooi, ook van binnen, alles van mozaiek. We wouden vandaag ook naar het Hermitage, maar dat was vandaag gesloten. BALEN!!! Gisteren weer niet goed opgelet. Volgende keer maar, want we komen hier vast en zeker ooit nog terug. Treinkaartjes hebben we trouwens ook nog bemachtigd. Met veel geluk, want er waren nog maar 7 plaatsen gisteren, goed dat we niet te lang gewacht hebben. Toch voor 2e klas gegaan. 4e en 5e spraken ons toch niet aan Jan en Annet
Tongue out
. Esther, heel erg bedankt voor de fotoruimte! Meteen wat extra foto's voor jou erop gezet! Goed, hierbij melden we ons af voor een weekje. Want vanaf vanavond zitten we in de trein, dan een dagje Moskou (gaan we natuurlijk nietin een internetcafezitten)en dan weer 5 dagen trein tot aan Mongolie en dan melden we ons wel weer!

Dikke kus Jorin en Sylvia

PS Sorry Eu, Jorin schrijft volgende keer wel wat.

Cool

Reacties

Reacties

Jolanda

Hai,wens jullie een geweldige treinreis,zie uit naar volgende verslag,vind het erg leuk dat ik jullie zo kan volgen.Te gek!
Dikke kus Jolanda.

roma

hello kiddos! goede reis,hoop dat ze fatsoenlijke douche cabines hebben in de trein:),geniet en veel fotos sturen,he? love u

jan

goede treinreis jongelui, ik zie dat jullie het naar de zin hebben , in mouwen verstopte handjes geven wel de indruk dat de gadachte" warm is anders" wel in jullie opkomt.
Let trouwens wel telkens op het vertrek van die trein, het schijnt dat hij meestal zonder vertreksignaal zijn weg vervolgt.

Natalie

Balen dat de Hermitage dicht was, maar ach hij is nu ook in Amsterdam!

Jacky

Geweldig jullie verslag, super leuk!

Ga zo door, indien mogelijk.... ik ben wel nieuwsgierig naar die jas.. haha.

Jeroen de Belg

He Sylvia,

Plezante foto's- humor in je verslagen is geweldig!

Take care

Jeroen

Martha Kok

Hallo jongelui
Ook ik volg jullie op jullie reis. Veel plezier en kijk goed om je heen, zodat je niets mist.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!