Jorin en Sylvia's Big Trip

Goodmorning St. Petersburg!

Nou ik ben alweer wakker. Het is hier wel 2 uur later dan in NL, dat jullie het even weten, dat ik heus niet op zondag al om 7.20 op ben. (tenzij het op een reis/vakantie en te halen vlucht gaat...)

Uiteraard ligt Jorin nog lekker te ronken. Het is wel even wennen met zoveel mensen samen slapen. Gelukkig is de kamer echt heel groot. De verwarming staat welde hele tijd op levensgevaarlijk, dus vannacht het raam maar eens open gezet. Oefff! Ik ben vaak even wakker geweest, omdat er mensen, al dan niet dronken,binnen kwamen druppelen. Ik zit nu lekker met een bakje thee voor de computer, even de hotmail checken, maar die doet het helaas niet. Dan maar even een berichtje weer aan jullie, lieve lezers

Wink
. Straks in de trein is die luxe er niet meer.Tijd om Jorin eens uit bed te halen, want ik wil de stad nu wel eens zien, het hermitage/winterpaleisenook graagdie gebouwen met die leuke torentjes! Church of spilled blood heet het, zal wel lastig worden in het Russisch. Hopen dat we het vinden, het is hier echt megamegagroot! Gisteren met de metro: 1 stop: 7 minuten rijden. Dus alles ligt ver uit elkaar. Oh en dan moeten we ook nog de treinkaartjes regelen. Gisteren al een poging gedaan en kennelijkheeft hethalf jaar Polen me goed gedaan,want dit keer kan ik de Russen (tot nu toe) ook verstaan in plaats van alleen zij mij! Een treinkaartje gevonden,voor 20 euro naar Moskou,maar vertrek pas om 1.20 's nachts. Nog niet gekochten even een(gebroken) nachtje over geslapen, maar denkniet dat ik zin heb om de hele dag met de k-zak te sjouwenmorgen vanaf11 uur (hostel uit). Maar dit was 3e klas reizen.(tja budgettravelling he: er schijnt zelfs nog een4e klas te zijn, maarwe durfden niet meer te vragen wat dat inhield, denkbij de dieren in de wagon of zo...)Tot later!!