Jorin en Sylvia's Big Trip

De voorbereidingen qua reizen

Allereerst vertrekken we vanuit Düsseldorf naar RUSLAND-St. Petersburg per vliegtuig. In St. Petersburg blijven we 3 dagen en dan nemen wenachttrein naar Moskou. Dit is overigens nog niet geregeld. Op internet hebben we gechecked dat er 's avonds5 treinen gaan, dus we hopen dat het luktkaartjes te kunnen bemachtigen. Dit is ook prioriteit nummer 1 na onzeaankomst met de Airport shuttle vanaf het vliegveld bijons hostel en de rugzakken aldaarte hebben gedumpt(The Applehostel,2 min. van het treinstationnaar Moskou, dus dat is lekker makkelijk). Na het een en ander te hebben bezichtigd, op de planning staan uiteraard het Hermitage Museum en het Winterpaleis en wat ons verder wordt aangeraden,gaan we dus naar Moskou. We nemen bewust de nachttrein, want dat scheelt weer een overnachting.

In Moskou lopen we alleen overdag rond (Sylvia is er al eens geweest).We blijven een beetje op enom hetRodePlein, doen wat boodschappen (eten mee) want 's avonds ...starten we de treinreis der treinreizen: de TRANS-SIBERIË-EXPRESS! Of in ons geval: de Trans-Mongolië-Express! Uiteraard gaat er een of twee flesjes Wodka mee. Je moet 4 en halve dag in de trein toch zien door te komen...

Laughing
De treintickets hiervoor hebben we wel van te voren geregeld. Teveel risico dat het anders niet lukt, waren we bang.

In MONGOLIË blijven we 4 dagen. We hebben een plekje kunnen regelen in een Ger-kamp. Iets wat ons een geweldige ervaring lijkt en verblijven we een dagje in de stad.

De 4e avond gaan we door richting CHINA-Beijing! Hier hebben we nog geen hostel, maar dat gaan we een dezer dagen wel boeken. Toch vervelend om meteen de eerste avond te moeten zoeken naar een slaapplaats, zo de eerste avond in een drukke stad, lijkt ons.

En dat is eigenlijk alles wat er is geregeld.

We willen graag Oud en Nieuw in Thailand vieren op Full Moon Party, maar daarvoor eerst nog Tibet. Het regelen van tickets voor de Qinhay-Tibet-Railway schijnt ook nog niet zo simpel te zijn, maar dat zullen we ter plaatse wel zien. Verder zien we lekker ter plaatse wel waar we naartoe gaan en wat we willen zien, of niet en waar we willen blijven of niet. Lekker niet ál te veel plannen, want dat is wat ons zo mooi lijkt aan het reizen: DE VRIJHEID!