Jorin en Sylvia's Big Trip

Ik ga op reis en ik neem mee...

Tsja.... wat moet je nu eigenlijk allemaal meenemen als je bijna 5 maanden weggaat?

Groot onderzoek hebben we verricht: Thank God for the internet! En uiteindelijk komen we dus op 2 backpacks vol met crap. We gaan van Koud naar Warm, dus er moet best veel mee.

Sylvia heeft na een dagje oefenen in het Staphorster bosde al bijnavolgepakte backpack (nu7 kg, straks waarschijnlijk 9, die vanJorin ongeveer 12 kg)al tot Kutzakomgedoopt, dus dat belooft wat.Blij is ze met haar bergschoenen, een hele uitgave en helaas totaal niet fashionverantwoord, maarhaar voetjes waren zeeraangenaam verrast dat er kennelijk wel comfortabele schoenen bestaan, maar kennelijk nooit eerder zijn aangeschaft. Qua kleding is er hetzelfde verhaal. Jorin maakt het allemaal niks uit. Hij is blij dat er maar weinig mee kan: valt er ook niks te twijfelen.

Per persoon:

-De bankspulletjes: bankpassen, creditcards, visa, verzekeringspapieren en vaccinatiepaspoortjes en natuurlijk wat harde cash

-extra pasfoto's, kopiën van diverse papieren en een kasboekje

-Zoals genoemd: goede schoenen. Niet teveel kleding. Overal 2 stuks van, behalve van het ondergoed (die kan binnenstebuiten toch...

Wink
, nee daar iets meer van uiteraard) en nog even een thermolegging voor Sylvia. In Mongolië is het nu al overdag slechts 2 graden, dus dat scheelt van haar misschien een beetje geklaag.

Ieder een Petje, Muts,Zonnebril en Sjaal (die van Sylvia is ook als parreo/sarong te gebruiken: bedankt Annemiekje)

Via Freek (ook bedankt!) hebben we allebei, (over zó niet fashionverantwoord gesproken) allebei hetzelfde legerjack. (we schaffen er als we terug zijn 2 exact dezelfde Batavusjes bij aan...) Superlicht en tot -10 graden lekker warm, dus ze zullen het wel waard zijn, bovendien later als slaapzakken te gebruiken. 'Denk Ikea' (praktisch inrichten in kleine ruimtes) is hier van toepassing. Dan hebben we nog een foutje gemaakt. Want alle lonely planets zijn van te voren ingekocht. Later lazen we dat het makkelijk was om per grensovergang een nieuwe te kopen ('OVERAL te koop' lazen we later als tip... oeps) Dus in Jorin's rugzak (tja hadie maar geen jongentje moeten worden) gaan de: Lonely planet: Trans Siberian Express, China, Thailand en South-East-Asia on a shoestring. Kleine 2 kg aan boeken dus... Sylvia heeft er tegenover gezet dat ze de Point-It wel draagt. (klein plaatjesboekje,dat enormhandig schijnt te zijn als jeergens de taal niet spreekt, wat in ons geval OVERALwaar we heengaan het geval is)Nou en natuurlijk nog een boeken voor de trein en dan weet je wel wat de meeste plek inneemt... Gelukkig bestaat er zoiets als post, dus er zal nog wel een pakketje huiswaarts gaan. Dan is er nog de EHBO-kit. Deze is door Jorin's moeder behoorlijk uitgebreid, 'Jullie kunnen niet weg zonder extra verband,nog meer muggenspulen diarreepillen hoor!' Maar ook een klamboe en een mini-nood-tentje (ach lekker knus op elkaar liggen: 'lekker warm hè!')gaan mee. Dan hebben we nog de fotospulletjes, toilettassen, mobielspulletjes ensneldrogende handdoekjes: een p.p. (hopend dat ze daadwerkelijk SNEL drogen, maar je weet het niet bij de Xenos) en ok.ok.: een klein beetje make up voor Sylvia (Jahaa, heus alleen het hoognodige: mascara en lippenstiftje: want ik blijf toch een meisje hè!

Wink

Mocht je meer info willen en onze exacte paklijst willen lezaen, want er is nog een heleboel prut die we niet genoemd hebben en misschien ook wel weer terugsturen, laat het even weten, dan mailen we hem door.