Jorin en Sylvia's Big Trip

Weer bij moeders thuus: Nog even een afsluitertje!

De laatste dagen hebben we in Bangkok doorgebracht. Nog even wat Azië opsnuiven (nou ja, smog in Bangkok dan), wat souvenirs shoppen en ook eindelijk de gevangenis bezocht. waar ik (Sylvia) al lang naar heb uitgekeken. Ik heb Adriaan van Ommering ontmoet (hele vriendelijke, vrolijke en optimistische man, ondanks zijn situatie) en ik kan iedereen aanraden, om als je er bent, hem (of een andere gevangene) in de Bangkwanggevangenis eens een bezoekje te brengen! (mail me als je meer info wilt)

Toen weer richting Nederland...

We hebben een geweldig welkom gehad op het vliegveld en thuis van onze familie en vrienden! Heerlijk om iedereen weer te zien!!!

Na een kleine 45000 kilometer,

9 landen,

150 dagen,

4 paar versleten slippers, 1 paar versleten schoenen en

2 paar zwarte voeten....

zijn we dus nu weer thuis.

We hebben geslapen in treinen, bussen, vliegtuigen, op vliegvelden, luxe(re...) kamers en shitkamers.

De schoonste toiletten (Australië) gezien en de ranzigste (China)... (maar niet altijd gebruikt, soms waren de bosjes nog beter...)

Vieze mensen, (waar zou dat zijn? Ze poepen er gewoon op straat, tja de toiletten waren natuurlijk te goor!)

lieve mensen, (we love Lao-People)

grappige mensen, (Thailand, nog nooit zoveel ladyboys gezien waar dan ook in Azië)

schattige kindjes (overal maar vooral Cambodia)

en hele arme kindjes, (weer Cambodia)

nieuwe vrienden gemaakt (Kelvin, Cody, Carly, Paul en Gemma! We keep in touch!)

en oude vrienden en familie ontmoet (Janek, Ewa, Mateusz, Corina en Marcel, het was supergezellig!).

2 bijna-dood-ervaringen gehad (In Tibet en Thailand, ok alleen Sylvia weer).

Ons haar is blonder (snel weer naar Hedy) en langer (Jorin: hippie!) en we zijn samen bijna 15 kg aangekomen... (fuck-weegschaal en nog maar één spijkerbroek die past...)

Maar vooral zóóóveel bijzondere plekken gezien! Het was de tijd van ons leven! Letterlijk een wereldervaring!

Nu het gewone leven weer: op zoek naar een baan en een huisje, op zich ook weer een leuke uitdaging, maar vooral: sparen voor the next trip, want we hebben de smaak te pakken!

Bedankt voor het volgen van onze blog en al jullie lieve en leuke reacties!

Jorin en Sylvia

Jolanda

En ik ben blij dat jullie weer THUUS zijn!!!!

Natalie

Leuke afsluiter!
Snel afspreken als ik weer terug ben!?

Dikke kus!