Jorin en Sylvia's Big Trip

"Spannende tijden op de camping"

Byron Bay was niet zo leuk in de regen, dus zijn we, na wat shoppingmalls te hebben bekeken, on the road, maar doorgeknald naar Brisbane. Hier zitten we nu al 3 dagen op de camping en het heeft alleen maar geregend! Er ligt hier een riviertje langs en eergisteravond werd er op ons raampje geklopt door de campingeigenaar met de mededeling dat het mogelijk was dat we zouden worden geevacueerd, omdat de rivier ruim buiten zijn oevers was getreden. Ook dat nog! Gelukkig werd de regen toen een soort van harde motregen en hoefden we niet weg. Het begint in ieder geval behoorlijk te vervelen hier. De boeken zijn uit, de drank is op en in kaarten hebben we geen zin meer.Gisteren leek het wat beter te worden, maar dan denk je van 'Ah ik hang eens even lekker de handdoeken buiten te drogen...' en dan als soort van slechte grap, komt me dan een stortbui over, terwijl je ze nog aan het ophangen bent, die ze hier ook nog zeer toepasselijk 'showers' noemen. Als we willen douchen, begeven we ons maar in zwemkleding naar het pandje met de douchehokken, want anders zijn de kleren ook weer nat. Op zich je ookgewoon buiten gaan staan met je fles shampoo, haha!Hier in de camper is het ook al een natte boel, want de raampjes kunnen niet open, omdat de regen soms zelfs van opzij komt, lijkt het wel, dus overal condens, gatver! Nou, we hebben onderhand echt weer serieus zin om naar huis te gaan! Op de camping zitten in de regen kan in Nederland ook wel. Maar goed, vandaag werden we wakker en HALLELUJAH!! Het is droog!!!!Driewerf Jeuj!! Dus vandaag eindelijk eensde stad in, Brisbie bekijken en vanavond maar eens in hetuitgaansgedeelte een bandje zien.Na het weekendstaan er alleen maar zonnetjes op het weerbericht, dus wie weet redt Jorin zijnviesbruine kleurtje dan toch nog hier....Nog even genieten die laatste week!

Natalie

Nou dat klinkt alweer postiever gelukkig: nog 2 weekjes volhouden he haha.
En zet die ramen maar snel open.. (yuk)

Jan.

Nou, hier wordt het opeens weer winter, morgennacht tot min 9 hoorde ik net, dus weer bitter koud en ijskrabben ,morgens. Vanavond begon het opeens weer te sneeuwen. Lekker is dat, we kunnen hier geen sneeuw meer zien, het ijs wel weer uit de grachten en de Kapt Tristan ligt weer te schommelen aan de landvasten, ben eergister na mijn werk nog ff aan boord geweest. moest ff weer voelen dat er weer beweging in zat, met een borrel voor me op tafel en de oven even hoog was het wel ff goed toeven.
Jullie krijgen dus weer even een voorproefje met Hollands weer. Het cabinet is gevallen door gedonde over de Urusgankwestie en in juni krijgen we weer verkiezingen, steile kees met zijn kuifje kuifje word aardig populair, dus misschien volgend jaar toch een kopvoddentax.
Verder alles rustig hier, op de Berlingo na dan, vanavond weer de hele avond aan het sleutelen, en niet lopen dat kreng, had bijna de bijl er in gezet.
nogff volhouden mensen, over twee weken zijn jullie weer thuus, het eten is goed hier Teymur krijgt het aardig onder de knie en verzorgd hier regelmatig culinaire hoogstandjes, nou, toch nog een fijn vooruitzicht en Jorin ik ben vanavond je gitaar alweer een beetje aan het inspelen geweest.
Tot zo.

Gerrie en Meinie

Mooie route, soort deja vu voor ons, ongeveer dezelfde route hebben we in 2001 gereden.
In de buurt ligt ook Nimbin, een soort hippiedorp, vrijstaat in Australië. De moeite waard om te bekijken.
Ook de moeite waard is boven Brisbane Hervey Bay. Van daaruit kun je een walvissafari maken, weet alleen niet of deze tijd van het jaar die beesten er ook zijn.
Lijkt me echt genieten daar, veel fun nog!

jan

Nou jongelui neem die koala,s maar mee hoor,we hebben straks ruimte want de Berlingo loopt weer en heeft zelfs een stuk meer vermogen nu.
Foutje, de distributieriem was 4 tandjes verschoten tijdens het demonteren.
Alle autostress is dus weer voorbij en heb de klaargelegde bijl weer weggeborgen.
Gezellige b.q. bij Corina en Marcel of waren jullie nog niet aangekomen?
Groetjes, igsdbj.