Jorin en Sylvia's Big Trip

On our way

Bijna anderhalve week en een heleboel kilometers verder, hebben we alweer van alles gedaan!
Na Jervis Bay kwam Sydney. Zo gaaf om The Opera House in het echt te zien. Ik stond er voor en toen dacht ik: JA! Nu ben ik ECHT ver van huis! Die zie je normaal alleen op de televisie en nu sta ik hier gewoon!!! Maar mooi dat het in het echt veel kleiner was! Ok, het was dan ook een huge cruiseship dat er iets verderop naast lag, maar die leek een stuk groter dan the landmark van Sydney! Anyway, prima dagen gehad en erg leuk om er eens rond te kijken. Als je een goede dikke portemennee bij je hebt (en een extra koffer), kun je er ook goed shoppen, maar wij wachten mooi tot we weer in Bangkok zijn... Vanaf Sydney zijn we doorgereden naar Doonside waar we naar een soort van interactieve dierentuin zijn geweest. Kangaroos, Wallabi's, wombats, vliegende vossen (What the f**K?!) en uiteraard KOALA'S. En je mag ze (bijna) allemaal aanraken en aaien en voeren (als ze en jij dat willen...laat die vieze vliegende vossen maar zitten...brrr!) Maar verdomme verdomme, in New South Wales mag je Koala's niet oppakken, dus dat gaan we nog even overdoen in Queensland. Maar ze zijn zoooo schattig!!! Van alle dieren die we tot nu toe hebben gezien op reis, wint de koala het toch wat mij betreft en ook lekker handzaam, dus ik ga toch proberen er een mee in de rugzak te nemen... Vanaf het Koala Park zijn we richting Hunter Valley gereden via een hele lange, mooie bochtige weg in de bergen. We zijn gestopt bij the Blue Mountains, ook zo'n 'must-see' in Australie, maar het was ook echt heel mooi! Toen door naar de wijnvallei, waar we een tour in een wijnfabriek hebben gehad en de hele dag wijn hebben 'geproefd' (niet uitgespuugd uiteraard haha). Dat was een bijzonder GEZELLIGE dag! Toen mocht ik uiteraard niet meer rijden! De next day weer hop de bus in, op naar Nelson Bay voor weer wat stranden en hier ook nog zandduinen. Lekker weerin een natuurpark gekampeerd, waar dingo's zouden zijn, maar die hebben we niet gezien. En toen de volgende dag weer een stuk rijden naar Hawks Nest, waar het water echt superblauw was en er heel veel pelikanen waren en vervolgens hebben we bij een rivier gekampeerd in Port MacGuire. Zeer relaxed! Nu zijn we in Byron Bay, echt een superleuk klein stadje! Veel backpackers en surfers hier en er hangt een zeer gezellig sfeertje. We hebben hier even kamp opgezet voor een paar dagen, want we hebben al zoveel weer gereden. Alleen is het gisterenavond voor het eerst sinds de hele reis echt gaan... REGENEN! De moesson lijkt hier wel uitgebroken! Dus nu hoeven jullie in NL even niet meer jaloers te zijn op mooi weer, want het is echt megabagger! De mensen hier lijkt het niet te deren, veel volk is gewoon aan het surfen enzo, maar wij hebben alleen even op het strand gelopen en ons nu opgesloten in de camper met een flesje Shiraz uit te Hunter Valley... Zitten we alsnog de hele dag in de auto, alleen zonder dat we ons verplaatsen. Zucht... Cheers mates!

3 sisters

Jolanda

Om dan nu jullie even JALOERS te maken, hier schijnt
DE ZON heerlijk naar binnen!!!!
Zit lekker met een bak koffie jullie geweldige verhaal te lezen , en Syl, neem voor mij ook een koala mee als je nog plek hebt in je rugzak.

Natalie

Ja hier is het ook prachtig zonnig, wel een beetje fris (was weer krabben vanochtend) maar super mooi weer hoor.. (hihi)

Marianne

Hallo Jorien en Silvia, heb weer genoten van jullie verhalen.
Wij waren 4 jaar geleden in Sydney en de Blue Mountains en hebben naar aanleiding van jullie verhaal het album weer bekeken. Het was weer genieten, fantastisch! Nog 'n hele fijne tijd en de hartelijke groeten.

Jorien (je weet wel, die vriendin van Jorin)

hahaha, super flauw, maar ik vond hem grappig...

jan

Vanmiddag stond ik een uurtje te wachten in Stadskanaal, mijn jas opgerold in de hoek tegen de deur geduwd, mijn kop er op en maffen, heerlijk scheen het zonnetje, na een half uur werd ik wakker en heb het raam opengekrikt omdat het zo warm werd in de cabine, nou dat gaat weer de goede kant op na die klotewinter, jullie hebben de goede winter uitgekozen om weg te zijn, tjonge wat hebben we een zooi sneeuw en vorst gehad, en zout, we hadden het op een gegeven moment achter onze oren zitten. Maar nu gaat het de goede kant op, zit zelfs te denken Bouterse weer uit de winterstal te halen, Dus als jullie terugkomen is waarschinlijk de lente losgebroken, de eerste voorproefjes hebben we al gehad.
Wat weer een prachtig verhaal, toch is het wel relaxet, je eigen knusse huisje op wielen maar om de hele dag binnen te moeten zitten verveelt gauw, natuurlijk zijn er best wel leuke binnenbezigheden maar dat gaat ook een keer de keel uithangen.
Ik hoop dat jullie nog een leuke week hebben bij Corina en Marcel. Heb de motor van de Berlingo helemaal uit elkaar liggen, zal zien dat ik hem voor de 19de klaar heb anders hebben we geen ruimte voor die koala,s
igsdbj