Jorin en Sylvia's Big Trip

Feesten, tuben en chillen!

Vang Vieng is echt een stadje apart! Er zijn een hoop barretjes met loungebedjes die zijn opgedeeld in 2 kampen: het Friends-kamp en het Family Guy-kamp. Op zich een klein probleempje voor Jorin en mij, omdat wij wat dat betreft niet in hetzelfde kamp zitten... Maar we hebben overeenstemming gevonden door iedere maaltijd af te wisselen van tvbar! Ik ben zelfs een keer eerder opgestaan om nog stiekem even een marathonnetje te houden... Maar goed, na 2 dagen, zijn we toch maar eens gaan tuben. Nou dat is ook een aparte beleving. We hoorden van sommige mensen dat ze er niet zoveel aan vonden, anderen waren er helemaal gek van, dus tijd om het te gaan proberen. Je huurt gewoon 2 vrachtwagenbinnenbanden en dan wordt je met 16 man in een 8-persoonstuk-tuk gepropt en naar de rivier gebracht. Daar was een soort van mini-fullmoonparty aan de gang! Dus gewapend met een emmer mojito en bacardicola, voor een luttele 7 euro zijn we erbij gaan zitten. Mensen staan te dansen, te kletsen, te zuipen en het is hartstikke gezellig! 3 emmers en 2 en half uur later, bedachten we Oh ja! We kwamen hier om te tuben! Dus de banden maar eens in het water laten zakken, onszelf en de emmers erbij in en gaan met die banaan! 20 meter rivier later, werden we al ingehaakt door de volgende bar. Ach vooruit, de emmer was toch alweer leeg. Daar zijn mensen serieus door de modder aan het rollen, al dan niet met al hun zwemkleding nog aan.... Onder de modder, maar nog wel met zwemkleding, besluiten we dat we hier snel weg moeten. Een 30 meter later, wil iemand ons weer inhaken, nou goed dan. Nog eeeen emmertje! De laatste! We blijven weer te lang hangen en als we weer willen gaan, missen we een band. Shit! Want dan krijgen we de borg niet terug. We zijn gedwongen om ons samen in te laten haken bij een volgende bar, waar je je ook nog van een boom a la Tarzan het water in kunt laten slingeren. Ik waag me er niet aan, maar Jorin wel! Er komt ook iemand voorbij die zich in een spidermanpakje heeft gehesen wat duidelijk een kindermaatje was... ok dan... We hebben een band terug gejat en toen besloten dat we er echt rap weg moesten, voor we niet meer in staat zouden zijn om uberhaupt nog terug te komen. In de tuk-tuk terug, zaten we met 2 verschrikkelijk lamme meisjes die niet de moeite hadden genomen de modder van zich af te wassen en van alles, waaronder hun fototoestel, kwijt waren geraakt in het water! Eenmaal terug zagen we iemand anders ook een fototoestel uitwringen (ondanks vervoer in 'waterdichte' zak) en waren we zeer blij dat we die niet hadden meegenomen, hoewel we er in het begin nog van baalden... Tijd om Vang Vieng te verlaten, want voor je het weet ben je een week lam enwe hadden nu al een 'we-willen-dood-en-drinken-nooooit-meer-kater! En nu zitten we met een beetje spijt in Vientiane. De hoofdstad van Laos. Het is hier wel mooi, maar niet echt bijzonder. Vandaag gaan we maar chillen bij een hotelzwembad en vanavond hebben we een slaapbus, met een tweepersoonsbed, naar the 4000 Islands in het zuiden. Het schijnt er mooi te zijn, je kunt er naar watervallen, tuben (maar dan met minder drukte)en lekker in een hangmatje op de veranda ineen hutje aan de rivier zitten. Prima voor onze (voorlopig)laatste week in Azie, dachten we zo!

jan

Als je daar blijft hangen komt het inderdaad niet goed met jullie volgens mij, dan zou ik bij jullie thuiskomst het riagg ook maar onderdeel laten zijn van het ontvangstcomitee. Maar gelukkig hebben ze vorige week Australie drooggelegd , er mag geen druppel drank meer worden verkocht in heel Australie, dus dat is een mooie afkickperiode voor jullie.
Nou bezoeken jullie die 4000 eilanden nog maar even, hier lijken enkele tekenen van herstel zichtbaar, de kou is er een beetje af en de sneeuwprut is bijna verdwenen. Tegen de tijd dat jullie terugvliegen is het hier weer hoog zomer, hoop ik.
igsdbj

Rolf

Blijf maar lekker op reis, want hier komt de witte prut alweer gestaag uit de lucht vallen ... Of wij al niet genoeg hebben gehad ... Ik vind van wel en verlang steeds meer naar het heerlijk terras weer.
Het ga jullie goed!!
Enjoy!!