Jorin en Sylvia's Big Trip

Insecten, hoeren en emmers vol drank!

Alsnog GELUKKIG NIEUWJAAR allemaal! Wij zijn nu op Phuket, aan het strand 'Hat Kammala'. Weer een prachtige omgeving, met het verschil dat hier overal Thaise hoertjeszijn die je hun diensten proberen te verkopen en het zijn ook niet allemaal vrouwen, maar dat is vast een leuke verassing voor de mannen die er gebruik van maken. Je ziet hier ook overal ouwe knakkers die in hun eentje vakantie komen vieren... Maar goed Oud en Nieuw was helemaal top! Onze Poolse vrienden kwamen de 28e aan op Ko Thao(heel erg mooi daar!)waar we met ze hadden afgesproken. We hebben daar niet zoveel gedaan, op een boottochtje na en vervolgens door naar party-island Ko Phangan. Ik had er eerlijk gezegd niet zo heel veel van verwacht, maar de Full-Moon-Party was zo vreselijk gaaf! Het was nog wel een gedoe om er te komen, want het hele eiland ging naar Hat Rin waar het feest was, dus stonden we met de taxi in de file er naartoe. Er aangekomen bleek het eensoort van festival op het strand. Er warenheel veel mensen (rond de 30.000 hebben weons laten vertellen) en je kunt er alleen maar drank in emmertjes kopen. Er staat nog wel zo'n foto met zo'n emmertje bij Ko Phi Phi. Daar zitten de flessen drank al in en dat mixen ze dan voor je. En zo'n litertje kost een keer max. 5 euro. Ik snap niet dat we dat in Nederland niet hebben. Kun je ook een keer een emmer door de kroeg gooien, zonder echt schade aan te richten... Na weer te zijn bijgekomen, de 2e januari, zijn wemetonze vrienden meegegaan naar Khao Sok National Park, ofwel 'the jungle'.Onzehut stondboven eenreuzenmieren-reuzenmierenhoop, dus we hadden nogal wat bezoekers!(aaaargh!).Ook waren er grote naaktslakken in de douche en spinnen ter grootte van je hand...Al mijn moed bij elkaar geraapt en een wandeling gemaakt ((bergschoenen toch weer eens uit de tas getrokken) en een kilometertje of15 gelopen, watervallen bekeken,paar aapjes gekekenen wat gezwommen. Als je er echt wat wou zien, moest je minstens 40 km lopen (enkele weg), maar helaas heeft Jorin een ontstoken knie, dus dat werd hem niet voor ons ('goh wat jammer...!').Dus weer weg uit de insectenwereld en terug naar de westkust voor nog 2 dagen strand. We moesten twee uur op de bus wachten, waar we vervolgens alleen konden staan. Gelukkig stapten er na een uurtje heel veel mensen uit, maar de rit duurde wel een dikke 4 uur, in plaats van twee-en-half. Nou en toen nog weer een slaapplek vinden hier om 21:30. 'Solly full' was overal het antwoord, maar na lang zoeken toch nog wat gevonden! Onze Poolse vrienden zijn maarverder getrokken naar Ko Phi Phi, omdat het zo lastig was met de slaapplekken. Ze gaan nog wel naar Cambodja, maar we weten nog niet of wij het redden, hen daar te treffen. Oh en uiteraard hebben we nog weer eens een blunder gemaakt. Zit ik lekker op het strand gister te lezen in de LP, wat we nu eigenlijk in Vietnam moeten zien, valt mijn oog opeens op het volgende: 'Visa to arrange in advance'.Nee heGVD!!! Die klotevisa ook overal, ik dacht dat dat alleen voor landen zoals Rusland en China was. Tijdje op internet zitten zoeken, 2 werkdagen voor nodig om het te regelen. Ach ja en wij hebben gewoon 2 weken zitten luibuizen met de dikke reet op het strand, terwijl we tijd zat hadden om het te regelen. Goddank uiteindelijk een spoedprocedure via internet kunnen regelen, waardoor we voorlopig wel gedwongen zijn om in slaapzaaltjes te pitten.... Maar gelukkig was het nog te fiksen, hoewelwe wel zitten te wachten op mail, duswe hopen dat het goed gaat... anders hebben we een mooi probleem, omdat we vandaag het land uit moeten!

Undecided
Jullie horen het wel weer!

Natalie

haha, een goede voorbereiding is het halve werk he :)
Ik hoop dat het allemaal nog goed komt/gekomen is!

Mis je! Dikke kus!

Melanie

Insecten...grrrrr. De rest... top!!!

Hoop dat het goed is gekomen.
X

Jolanda

Waar blijven die foto's?

jan

En hier blijft het maar winteren, jullie hebben wel de juiste winter uitgekozen hoor, Vanmorgen vroren mijn oren nog bijna van kop af op de fiets naar mijn werk, toen ik aangekomen aldaar even aan ze begon te buigen kraakten ze van de ijsafzetting. Dus geniet van warmte daar jongelui.
igsdbj