Jorin en Sylvia's Big Trip

Mr. J's en ander ongedierte aan de oostkust

Kerst was leuk! Kerstavond hebben we gevierd bij de plaatselijke (ja een echte)Italiaan in Krabi.Lekker gegeten, weer eens wat anders dan rijst. En vooral heerlijk was, na lange tijd: echte wijn! Klein katertje de volgende dag, dus alleen maar tv op de kamer gekeken, terwijl Jorin ging vissen met de hengel die ik hem voor Kerst had gegeven. Van hem kreeg ik een Sylvia-verwenmiddag (massage, manicure, pedicure etc): nog te besteden. Jeuj!

15 uur reizen was het om hier terecht te komen: Koh Tao! 4 uur met de bus, wat een klein probleempje opleverde, want ik moest na een half uur al verschrikkelijk nodig plassen. En die bus stopte maar niet! Na 3 en een half uur (ik wist toen niet dat het nog maar een half uur langer zou duren), zag ik me gedwongen om onze waterfles te hervullen. Op zich geen schaamteproblemen, want de ramen zaten hoog, de bus was halfleeg en wij zaten achterin. Weer een nieuwe ervaring. De fles heb ik keurig in een ondoorzichtig plastic zakje bij wat vuilniszakken neergezet bij het pandje waar we werden afgezet. Kadootje voor de vuilnisman. Toen werden we gedropt door een Tippi die ons halfdronken met een blikje bier in de hand achter het stuur in een normale personenwagen (al lang niet meer ingezeten!) naar de pier van Surat Thani bracht. Daar hadden we de nachtferry naar Koh Tao. Na 4 uur wachten zouden we8 uur varen.Aan boord lagen wein een soort van slaapruimte methonderd matrasjes in 2 rijen naast elkaar. Ook weer eens wat anders, maar het scheelde weer een nachtje in een hostel. 's Morgens kwamen we om 7 uur aan. We hadden niet gereserveerd, dus moesten we nog een slaapplek zoeken. Op de pier werden we al aangevallen door Thai die allemaal vonden dat we in hun hotel moesten overnachten. Allemaal veel te duur natuurlijk, (je betaalt altijd extra voor die lui) we wouden zelf iets zoeken. Maar ze hielden niet op aan ons te trekken dus toen riep ik maar de naam van een guesthousedie in het boek stond. Natuurlijk moest en zou iemand ons er naartoe brengen, dus hebben ons alsnog laten oplichten omdat, toen we aankwamen bleek, dat het slechts een paar minuten lopen was via het strand. En toen kwamen weaan bij 'Guesthouse Mr. J's'. Mr. J lag zelf nog op bed, maar overal hingen bordjes met door hem verzonnen teksten en ach we hadden de tijd, dus die maar gaan lezen. Er hing ook een foto van onze Bea met de door hem toegevoegde tekst: 'long live the queen of Holland, because she loves fruit' 'To Jan Peter Balkenende: We don't like the gayparade, it is bad for the SOUL OF YOUR CHILDREN'... en andere 'wijsheden' over diverse royalty enbekende mensen. Bordjes waar hij mensen toejuicht die niet drinken en wel geld aan goede doelen geven en vervolgens komt mr. J zelf uit zijn kamer (hij woont er kennelijk zelf ook) met 2 Thaise dames aan zijn zij... Ok dan....(verklaardewelbordje 'forget therest,mr J's condoms are the best!) Uiteraard was er nogmaar slechts1 kamer over, die zoals meerdere plekken die we hebben gehad, sinds een vermelding in the Lonely Planet, spontaan een hogere prijs hebben gekregen. Maar we waren moe, want de slaapboot had ons niet veel slaap gegund, dus zijn we er maar gebleven. 's Middags weer op een mooi strand gelegen. Vandaag zijn we echter verkast. Bij Mr. J verblijven namelijk nogal lawaaiige mensen en dieren. Een zeer dronken groep stond de halve nacht te schreeuwen en eenstelletje heeft tot diep in de nacht dronken met elkaar lopen ruzieen. Ook was er eenhaan die nogal in de war was, want hij startte om4 uur al met kraaienen hield niet op tot 8 uur. De rugzakken hebben we opgepakt en nu zitten we weer lekker (en goedkoper) in een hutje op het strand. Er zitten hier helaas wel veel insecten (oh Annet, je zou het hier niet trekken)! Veel muggen (ben al helemaal lekgeprikt), megagrote rode mieren, spinnen en nog wat ander ondefinieerbaar vliegend spul. Brrrr! Jorin wordt helemaal gek van mij, omdat ik om de haverklap wat voel kriebelen, hoewel ik me van top tot teen heb ingesmeerd met deet. Maar hij haalde net een grote spin uit zijn haar, die vanaf het plafond op hem was gevallen, dus nu ben ik helemaal para... want deDeet schrikt hen natuurlijk niet af.

Maar goed, morgen komen onze Poolse vrienden en zitten we in een luxe hotelaan Shark's Bay dat zij gekozen hebben.Er schijnen echt haaien te zwemmen, maar gelukkig is er een zwembad en is het met hen altijd gezellig,dus dat wordt vast weergenieten!

Reacties

Reacties

Natalie

Klinkt als een relaxte Kerst! Op de slapeloosheid, kater en insecten na haha. Onze Kerst was gezellig, en vanaf morgen zitten we n weekje in de Ardennen met vrienden. Hebben jullie nog wat meegekregen van de Tsunami herdenking?
Alvast fijne jaarwisseling gewenst en succes met de nieuwjaarsduik :) Die van ons is in een jucuzzi in onze saunagrot ;)

kus!

Ps met Ma alles prima ze was alleen naar t verkeerde vliegveld gegaan, daardoor vlucht gemist bij t andere vliegveld en uiteindelijk nog naar n vlucht naar Krakow kunnen omboeken.. Oftewel ze was 15u onderweg. Vertelt ze nog wel gok ik :)

Melanie

Top om zo kerst te vieren. Moet je ook een keer mee gemaakt hebben toch? Maar jeetje, die insecten. Ik zou knettergek worden. Als er bij mij een grote spin in mijn haren was gevallen had ik het eerste vliegtuig naar huis gepakt. Ach ja misschien valt het ook nog wel mee, bedbeestje heb ik ook overleefd. Geniet ervan en veel plezier met jullie Poolse vrienden. x

Esther

Veel plezier en lekker blijven schrijven!

anita

heyyyy you, doe de groeten aan janek. zou zelf heeeeel graag samen nieuw jaar vieren.
dikke kus,
trzymaj sie lalka!
:)

Marieke

Hey Sylvia,

Kreeg deze link van Annet.
Goeie verhalen en foto's! Wat een trip.
Wens jullie 'n super toffe jaarwisseling daaro.
Veel plezier samen!

Grtz, Marieke

Jan.

De beste wensen kinder, de blauwe maan nog kunnen bewonderen? Hier was het helaas bewolkt.
Maar het licht boven de stad was overweldigend , de heiige waas in de lucht leek het vuurwerklicht te versterken en reflecteren.
En ik ben geeneens dronken geweest, goed he?
Goed jongelui, blijf genieten.
igsdbj.

pieterke bentum

hallo jorin en sylvia
van gre, annie en pieterke van de gym groep van jorin wenesen we jullie een goed en gezond 2010, lees de verhalen regel matig en jullie beleven wel wat, geniet ervan
groetjes van ons pieterke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!