Jorin en Sylvia's Big Trip

Krabi of krab ie nie?

Na 2 weekjes Islandhopping, zijn we nu op het vaste land van Taai-Taailand, de plaats Krab aangekomen. Ik met een kont vol muggenbulten, want had een nachtje vergeten te smeren.Moeilijk om niet en publique te krabben, maar Jorin iszeer behulpzaam in deze... Het is hier wat frisser, graadje of 25, maar daar zal ik maar niet te lang meer over doorzeuren, gezien alle sneeuwverhalen uit Nederland! De eilandjes in Thailand hier aan de westkant zijn echt heel erg mooi, het zal ons benieuwen hoe het aan de andere kant van het land is. We zijn ook op het eiland van de film 'The Beach' geweest. (aanrader, als je wilt weten hoe het er hier uitziet) Ko Phi Phi. Prachtig mooi, maar helaas moesten we het delen 'met every Speedo on the planet' (de lonely planet had gelijk).Van het feit dat de Tsunami hier is geweest,is nog weinig te zien. Gisteren hebben we een snorkeltochtje gemaakt met een 'long-tail-boot'. Het mannetje dat ons rondvaarde vertelde dat hij 5 jaar geleden ook op dezelfde plek met toeristen was, toen ze werden verrast. Hij en de toeristen hadden het overleefd, maar zijn pasgeboren baby niet. Verdrietig verhaal. Op het eilandje staat nu wel een groot alarm en een tsunami-vluchtroute. Verder was bijna alles weer helemaal opgebouwd en schijnt het er bijna hetzelfde uit te zien als 5 jaar geleden. En het was er ook takkeduur, omdat het dus nog steeds zo toeristisch is. Ok, voor Thaise begrippen duur dan en fijn voor die mensen dat het toch zo druk is. Wij genieten nu even van een 'luxe verblijf' hier. Tot nu toe zaten wij steeds in schattige hutjes aan het strand voor max. 5 euro per persoon. (behalve op Phi Phi dan) Maar geen warm water (ook niet nodig in die warmte) en de plee moest je doorspoelen met een emmer water... best zwaar, maar je went er aan.Toch is het hier nu genieten van een kamer voor 2,50 euro per persoon, met airco,(ipv een ventilator)warme douche (ben zo gewend om eerst hartkloppingen te krijgen en naar lucht te happen...en nu dit, was zeer vreemd de eerste keer!) , een toilet dat zomaar doortrekt als je op een enkel knopje drukt(wauw!) en ... een TV! We hebben al in geen tijden geen televisie meer gezien! Dus vannacht hebben we tot 3 uur zitten kijken. Al het nieuws weer gezien. Sneeuw, treinen die niet rijden, klimaattop etc. Weerbeetje op de hoogte.Ook zijn we nog even de deur uitgegaan om wat te eten: een maaltijd kost hier 80 ct!!! En en biertje (halve liter) 70 ct! Dat is lekker. Ik denk dat we het straks in Australie nog een uitdaging wordt, maar we hebben al een leuk busje/campertje gezien op internet. Oh ja, van Jorin moet ik nog evenvermelden dat hij wel 10 tonijnen heeft gevangen op Ko Lanta! Ik was ook heel blij, want ze werden daarna megalekker voor ons klaargemaakt: heeeeeerlijk! Een van de lekkerste maaltijden tot nu toe!Net zijn we even langs hetimmigratiekantoortje geweest. Toen we in Thailand Ko Lipe aankwamen kregen we een stempeltje voor 15 dagen Thailand. Ze zeiden dat je het zo kon verlengen hier op het vaste land. 'Joe kom from EU-kontrie? No problem: free!', werd ons verteld. Nou mooi niet! Stelletje taaise huftertjes:40 euro pp lappen voor 7 dagen langer! Tenzij je nogeventeruggaat naar Kuala Lumpur, daar hadden we het voor een maand kunnen aanvragen voor een kleine administratiefee. Wel GVD!!Wisten wij veel! 'Noe loel miss, just tjeensjd!' Geen optie om terug te gaan nu, want de 28e moeten we al op Ko Phangan zijn en de 29e loopt het visum af, bovendien hebben we echt geen zin om weer helemaal terug te reizen en vluchten zijn te duur: kortdag.Nemen en slikken dus.5 januari moeten we erdus uit, want er zijn absoluut geen andere opties. Mooi balen, want dat was niet de planning.Maar goed, ons zijn 'flexibele backpackers': even gesurfd en hopsa, 2 cheapietickets naar Vietnam gekocht.Ook niet in de planning, maar ach het zal er ook wel mooi zijn en(welgeplande) buurman Cambodja ismaar 2 uurtjes met de bus.... Bij deze willen wij jullieallemaal een hele fijneKerst toewensen!(hier onze Kerstboom in Thailand

Cool

3.JPG

Natalie

Het is weer afzien inderdaad..pff dan maar naar Vietnam ofzo.. tsss..

Het klinkt weer geweldig! En leuke foto's ook!

Annemiek

Wie is toch die man met die enorme rastabos krullen?

Esther

Nee! Nou heb ik me per ongeluk afgemeld voor jullie mailinglis terwijl ik, helemaal naar onder scrollend ondertussen met m'n dochter pratend/ eten kokend jullie laatste verhaal wou lezen,...
Hoe kom ik er nou weer op?!
STOMSTOMSTOM!

Esther

En natuurlijk; fijne kerstdagen, liefs voor het nieuwe jaar en een DIKKE KUS voor jullie allebei!

Jorin

Gewoon weer aanmelden ;)

Esther

Bijdehand ding daj d'r bent,....

Jan

Die verrekte vissertjes doen dat daar allemaal, we gaan een daggie vissen zeggen ze tegen de vrouw, en hangen ze de hele dag in en rond kroeg sterke verhalen te vertellen, biertjes te hijsen en mooie vrouwen te beloeren, En om dan voor het naar huis gaan nog ff vlug op de markt een paar van die slijmhuiden te halen, trots laten ze ze dan zien en maken hun vrouwtje blij.
Trouwens, wat heb je nu weer voor vent aan de haak geslagen Syl, Ken ik die?
Ik hoefde er vandaag niet zo ver in te lopen om er tot mijn knieen in te staan, Hoefde alleen maar uit te stappen, en stond er gelijk tot mijn knieen in, sneeuw dan he.
Verrekt mooie plaatjes hebben jullie gestuurd, geeft een duidelijk beeld, je zou er nooit meer weg willen. Volgens mij zijn die plaatjes geselecteerd nadat jullie televisie hebben gekeken en die beelden zagen hoe het er bij ons voorstaat.

Fijne kerst kinderen.

Stefanie

Ha Jorin en Sylvia,

Het is zo leuk om jullie verhalen te lezen en dan met name Thailand omdat ik daar vorig jaar ben geweest!
En wat gaaf dat jullie toch naar australie gaan en dan voor 100 euro!! Zijn wij toch een stukje duurder uit! Wij zitten in Australie vanaf 8 januari. Moeten even contact houden, samen reizen is goedkoper ;-)! Misschien tot snel! En heel veel plezier! Vietnam schijnt erg mooi te zijn!!

Gr. Stefanie

Sabette

Heej backpackers!!

Wat geweldig toch weer om te lezen.. echt nice!! Zo zitten jullie in de kou en nu deze prachtige foto's in het zonnetje!! Hmm ruilen??

Hele fijne kerstdagen!!

Kusje vanuit Meppel

Jolanda

Lieve Jorin en Sylvia,
Ik wens jullie vanuit een wit Meppel, een warme kerst.
Wel wat stil hier zonder jullie, maar volgend jaar zijn jullie er hoop ik weer bij.
Dikke kus!

Jacky

Fijne feestdagen in die heerlijke zon van jullie en een fantastisch 2010, voor jullie allebei.

Dikke kus, vanuit een regenachtig (en bijna geen sneeuw meer) Meppel