Jorin en Sylvia's Big Trip

Eindelijk echt vakantie!

Niet dat we klagen hoor, maar van al dat reizen word een mens best moe! Dus de laatste anderhalve week hebben we doorgebracht op diverse eilandjes. We zijn begonnen in Maleisie op Pangkor Island, vervolgens Penang en toen Langkawi. Na een heftig motorbootritje (flinke kater en de boot sloeg erg hard op de golven neer...) kwamen we aan in Thailand: Ko Lipe. Nou dit eiland wint het tot nu toe in onze beste-strand-verkiezing! Goede temperatuur rond de 30 graden, (en niet zo benauwd als in Maleisie), azuurblauwe glasheldere zee en zand waar je bijna als door bloem heen loopt. We hebben een bamboehutje op het strand, heel schattig en het eerste wat we zien als we wakker worden is de prachtige zee uit ons raampje. Nu moet ik zeggen dat ik na mijn'bijna-dood-ervaring' in de treinvan China naar Tibetalles al meer kan waarderen, maar zo'n uitzicht is natuurlijk helemaal fantastisch. We hebben een Canadees stelletje ontmoet in Maleisie in de bus en daar trekken we dus nu al een weekje mee op. Zij gaan strakseen jaar werken in Taiwan.'s Avonds samen gezelligaan de borrel, beetje kaarten enzo. We moesten ook echt uit Maleisie weg, want de drank was er gewoon TE DUUR! Islamitisch land, ze verkopen er nauwelijks alchol, vandaar. Wel geweldig lekker eten daar en dat wel: spotgoedkoop!Maar hier is het leven (en bier)nog goedkoper en dat wordt alleen maar beter straks in het binnenland. Mooi, want er moet een beetje geld uitgespaard worden, want we hebben nu ook tickets geboekt naar Down Underin februari! Geen idee wat we er gaan doen, maar ze waren slechts 100 euri naar Melbourne, de rest zien we straks wel weer! We blijven nog een weekje of3/4 in Thailand en dan trekken we door naar Cambodja of Laos, dat weten we nog niet. Maar voorlopig kunnen we ons goed aanpassen naar luie leventje hier... Morgen door naar Ko Lanta, dan waarschijnlijk naar Krabi en dan ontmoeten we onze Poolse vrienden aan de oostkant van Thailand: Ko Tao en Ko Pangan en dan op naar het noorden. Wellicht nog een massage of kook of yoga/meditatiecursusje volgen offietsjes kopen(als het wil met de K**zakken achterop), we zien het allemaal nog wel. We zijn eigenlijk verder te lui om nual te beslissen en het is zo lekker relaxed om ter plaatse wel weer verder te zien. Jorin is trouwens nu lekker aan het vissen en hopelijk vangt hij wat, want dan kunnen ze straks fijn op de barbecue!

PS Helaas nog weer geen foto's, ik was al blij dat ze eens internet hadden, want er is niet eens een pinautomaat hier op het eiland... Ook daarom is het te hopen dat Jorin iets vangt!

Reacties

Reacties

Natalie

Leuk om eens wat warme verhalen te lezen haha!
Hier is de eerste sneeuw gevallen, mooi winterlandschap maar wel koud hoor! Ach vergeleken met Mongolië en China zal het allemaal wel meevallen.. Ben overigens erg blij met de auto, moet er niet aan denken dat ik nu steeds zou moeten fietsen!!
Fietsen met zo'n grote rugzak raad ik trouwens af, misschien wel als je er een karretje achter hangt (of een riksja koopt haha).
Geniet van het goede leven daar, en groeten aan Janek (toch?)!

xxx

ps. Fabienne's verjaardag was leuk: ze is inmiddels begonnen op school en dat bevalt haar erg goed! Wordt echt al een grote meid zo! Met Valentijn gaat het ook wel goed, die is alleen een beetje ziek nu.

Esther

Járen geleden zaten Gert en ik in zo'n hutje aan 't strand in Mexico,.....
Zojuist glibberend naar Meppel gereden door de sneeuw. Kwestie van achteraansluiten, volgen in sukkeldraf en glibberend ál die rotondes over. Met Julia naar de orthodontist, om 8.10 weggegaan en om 9.00 gelijk aan de beurt.
Blije dochter op de terugweg want de slotjes mogen er volgende keer uit!
Thuis een mopperige man, dezelfde als de 'lover' uit het hutje trouwens. Kelder staat blank, waterleiding gesprongen, eindelijk ons eigen zwembad?!
Bye bye!

Sierk en Carry

Geweldige foto's!!!!!! Ik ben niet zo van het lezen van lange verhalen. Dus dat doe ik ook lekker niet (carry leest het wel). Ben erg jaloers op jullie! Geniet met z'n twee van het zonnetje want hier sneeuwt het.

Sportschool gaat top. Douches zitten er bijna in en we zijn de eerste mensen aan het trainen ( 13 leden zonder ledenwerving, elke week komen er wel nieuwe bij).

GENIET DAAR!

X carry en sierk

Jolanda

Jullie lekker in 't warme zand, en wij tot onze enkels in de sneeuw, ook wel mooi, maar toch zou ik zo met jullie ruilen. Leuk weer wat te lezen, ben benieuwd naar de foto's. Heb op internet al even foto's gekeken van anderen die jullie voorgingen op Koh-lipe, geweldig daar, vooral die huisjes op 't strand, daar zou ik best kunnen wennen.Nou Sylvia steek de BBQ maar vast aan, Jorin komt vast met een hoop vis thuis.
Geniet!!!!
Dikke kus!

Jan

Nou leuk hoor, zal hier ook ff een dagindeling geven, 1 de rayonhoofden zijn alweer bij elkaar gekomen, soort Friese traditie, onzin dus.
Opgestaan om 5.15u, 5.45u op de fiets, 2 cm sneeuw buiten bij -7. neerslag, licht grommen. truck geladen, tijdens laden leek het mistig buiten maar was dikke sneeuwbui, keek vanaf het dok neer en zag inmiddels ong. 5 cm sneeuw liggen, toen ik naar mijn handschoenen zocht omdat mijn vingers gevoelloos werden hoorde ik het bericht op de radio dat een sneeuwschuiver op de A7 was vastgelopen, 30 tot 40 cm sneeuw en duinen boven een meter, friesland lag al plat, naarmate de dag vorderde werd de laag sneeuw steeds dikker, er werd gewaarschuwd en aangeraden de deur niet meer uit te gaan. Promt omdat 2 collega,s waren vastgelopen moest ik daarom ook nog ff naar Haulerwijk, Sneeuw tot halverwege de kuiten en dan krijg ik dit te lezen #$5k..t%7bamboehuisje , uitzicht op zee azuurblauwe bloem..verd. visjes op de de b.b. te lui om te........ GRRRRRR, Volgens mij heb je een wereldontvanger bij je Syl, en je dacht, nu is het moment om dit te schrijven want het wordt kloteweer in Holland.
Maar goed, zit nu weer lekker naast de cv en heb een heerlijke rode plonk opengetrokken.
Ik wil wel foto,s van die dikke vissen zien hoor Jorin.
Geniet van de vakantie en probeer je nu eens voor te stellen door de sneeuw te baggeren onder een loodgrijze hemel, dan ga je die vakantie alleen maar meer waarderen.
igsdbj

EU

Pak ze Joop, PAK ZE!!!!!

ouafae

owwwww heerlijk genieten daarzo.....

Rolf

Jullie witte stranden, blauwe zee, mooie temperatuur, e.d.
Wij sneeuw, grijze lucht, kou, e.d.
Kolere ... ik wil wel ruilen!!

Groet'n Rolf!!

;-)

Esther

Mooie foto's, om jalours van te worden!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!