Jorin en Sylvia's Big Trip

Bevroren groeten uit Mongolie!!

Hallooooo Allemaal! Nou we zijn net aangekomen in Mongolie na dus een geweldige treinreis! Aan de Russisch-Mongoolse grens hebben we trouwens een stop van bijna7 uur gehad! Tassen op de kop, coupe helemaal gechecked, de hele ratteplan! Al aangekomen in Mongolie, de tweede check, kregen we het evenSpaans(of Russisch) benauwd, want de datum van onze visa bleken niet te kloppen. Sukkels die we zijn, zo mee lopen pochen en verder nergens naar gekeken.Bleek voor januari2009 geldig te zijn. We hadden geluk datdedatum van uitgifteop oktober 2009 staat, anders konden we zo weer terug naar Rusland.(een ander meisjezonder visum was wel teruggestuurd, dus denk niet dat we overdrijven!)

Maar goed, Mongolie dus. We kwamen om 7 uur al aan ipv half 8.En wouden eerst ergens wat eten. Echt alles was noggesloten!Heel fijn, want het is hier GODVERGETEN KOUD!!! Serieus, ik heb dit nog nooit meegemaakt. -24 gradentoen we aankwamen. Echt afschuwelijk! Geen hond op straat.Sta je daar met je rugzak en bevroren snotpegels aan je neus. Geen idee waar ik hier ook alweer voor kwam! Goddank stopte er na een uur zoeken naar een eettent die open was, plots een auto. 'GOEDEMORGEN!' (in het Hollands dus!). Bert de Groot, waar we zouden overnachten in de Gertent in Terelj National Park,moest toch in de stad zijn en was ons maar gaan zoeken. Hoezeee!!!Zo blij! We zouden eigenlijkpasvanmiddag met de bus naar dat park. Is toch nog 70 km namelijk.Hij bracht ons even naar een Guesthouse waar we vanaf dinsdagavond zullen slapen en we nu even gedouched hebben (wat geweldig na een week geen douches en wassen uit de wasbak...). Bert haalt ons zo weer op en dan gaan we dusnaar deGertent.Jorin ziet maar, ik blijf binnen warm bij het vuur!!

Surprised

Reacties

Reacties

marcel oosta

Hee jorin en sylvia,

zo te lezen gaat alles goed daar! weer mooie verhalen hoor! en ik zal jullie in de gaten blijven houden, owja jorin. als je terug bent moeten we ff wat afspreken!

Jolanda

Hai jongens,leuk weer wat te lezen,ik geniet hier 200% van.Ik kon jullie bijna ruiken voor het douchen.
Jorin,pas op dat je voeten niet bevriezen in je sportschoenen,koop anders een paar bontlaarsen,krijg je die voor je verjaardag,ha ha!En Syl misschien vriest je hoestvirus wel dood in deze extreme kou.
Doei,dikke kus en knuffel,Jolanda.

Jolanda

Hebben we met z'n allen nog wel zo die prachtige stempels bewonderd,vooral die van Mongolie,want dat was toch wel de allermooiste.............

Roma

hoi kiddos!wat klinkt dat alles exotisch!lijkt alsof jullie in een andere wereld zijn,maar het is ook zo!geweldige belevenis,enjoy! wel warm inpakken,he?liefs Roma

DOret

zo te horen ben ik blij dat ik warm in mijn bed lig!
haha, bah wat een kou, ga maar snel naar de warmte jullie!
veel plezier met z'n 2en..
Love, Doret

jan

Vanmorgen ff op zolder wezen rommelen, waar zijn die verd. shaatsen nu, ik krijg gewoon zin an schaatsen als ik dit koude verhaal lees, ik heb 1 keer - 19 meegemaakt, toen moesten we die oude Daf dieseltruck starten met een flinke fleug ether uit een spuitbus, knarsend en piepend kwam de oude diesel tot leven en zette de hele wijk in de damp die een sterke etherlucht verspreidde, denk dat die ochtend veel mensen met pijn in hun harses wakker zijn geworden. Mijn adem bevroor toen in kleine sneeuwkristalletjes.
En dan te bedenken dat het bij jullie nog 5 graden kouder is, wow wat een avontuur.
Kruip automatisch weer wat dichter bij de kachel hier.
Vandaag hier een sombere trieste vochtige dag, de hele dag mist.
Jongelui, hou de moed er in, we reizen met jullie mee.

Natasja Jans

Geweldig om jullie avonturen zo te kunnen volgen!
Alleen ik geloof dat ik stapelgek zou worden van zo lang in de trein zitten/staan/slapen.
Maar het is wel een heel avontuur zo!
Geniet er maar van samen.

Groetjes Natasja

Natalie

Dat klinkt inderdaad alsof jullie wat meer vet hadden moeten kweken haha! Wat een kou!! Nou ja, over een tijdje hebben jullie warmere oorden voor de boeg toch?
Ondanks de kou, geniet van het mooie winterwonderland!

xx Nat

Marianne

Weer prachtige ijskoude verhalen, geniet maar lekker!Hartelijke groeten vanuit 'n warme computerkamer.

Jalisa

Dag schatten,
Wat leuk om jullie zo te volgen!
De foto's geven echt een indruk van hoe mooi het is!
We zijn erg benieuwd naar de foto's van de treinreis en van Mongolië. - 24 dus :| verschrikkelijk! brrrrr
(Jorin.. is Teymur zijn bontmuts al van pas gekomen?)

En kunnen jullie elkaar nog een beetje uitstaan?
Hopelijk wel...

Liefs en dikke knuffel Jalisa

Nat

Syllie, mis je nu al!
Dikke kus!

Teymur

Hallo lieve Jorin en Sylvia hoe gaat het daar in het koude landje?
ik ben erg jaloers op jullie. Mooie foto's en leuke verhalen.

nou Jorin ik wil graag mijn muts terug want het is hier ook heel heel koud. we missen jullie liefst.Teymur
xxxxxxxx

Rudyhadee

Leuk om dit te volgen, 25 jaar geleden voor het laatst in Rusland geweest, herken veel dingen uit de verhalen en de foto's, alsof het gisteren was.
Zo her en der te lezen is er niet veel veranderd in dit land.
Hoewel?: zie dat ze Mac Donalds hebben, hadden ze toen helaas nog niet.
Blijf jullie volgen enne: kiek uut!!!!!!!!

Karen

Hallo,

Op dit moment ben ik aan het werk in Ulaanbaatar en ik zou graag een paar dagen de stad uit willen.
Ik ben daarom op zoek naar de contactgegevens van Bert de Groot.
Hebben je die misschien voor mij?

Ik ben te bereiken via kareninmongolie@gmail.com.

Groetjes Karen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!